Otse põhisisu juurde

Kibera slumm & Elevantide orbudekodu

„David Sheldrick Wildlife Trust“

Me ei ole vist kogu reisi jooksul kohanud nii palju valgeid inimesi, kui kohtasime orvuks jäänud elevantide juures. Orbudekodu asub Nairobist u. 20 min taksosõidu kaugusel. Peale elevantide on hoole all ka pisikesed ninasarvikud, kuid turistide uudishimulik silm näeb vaid elevante, vanuses 10 kuud kuni 4 aastat. Kokku on 24 elevanti, kes kõik on mingil traagilisel põhjusel kaotanud oma ema. „Pisikesed“ loomad on hea hoole all ja hilisemas vanuses lastakse tagasi metsikusse loodusesse. Soovi korral on võimalik ka elevant adopteerida, 50 USD aastase maksumusega. Raha läheb loomade heaolule. Kogu ettevõtmine on õilis ja loomadele pööratakse suurt tähelepanu.

Elevandid müramas ja mängimas

"Kibera tour"

Mainisin eelnevas postituses Robertit, kellega pidime slummi minema. Mõtlesime, et proovime temaga uuesti ning leppisime kokku uue kohtumisaja ja konkreetsema koha. Kell 11:30 Robertit veel näha ei olnud. Peagi tiksus kell juba 12:00, Robertit ikka ei olnud. Kui olime oodanud rohkem kui tunni ja teinud ka kokkulepitud kohtumiskohale mitu tiiru peale, ei paistnud poissi ikka kusagilt. Või vähemalt ei jooksnud keegi meie poole või lehvitanud, sest ega me ise oleks Robertit ära tundnud ja üsna lootusetu oleks küsida mõnelt möödujalt, et kas ta on kohanud lühikest kasvu musta meest. Igatahes pärast poolteist tundi ootamist, liikusime edasi. Kahjuks ei saanud me mingisugust vastust ka meie varuvariant Ruftone nimeliselt tüübilt, kes lubas meid samuti tuurile viia ja keda üritasime sõnumite ja meilide teel kätte saada, kuid tulutult.

Viimaseks variandiks oli minna tuuriga „Kibera tours“. Teadsime, et samal päeval on neil ekskursioon kell 14:00, mille kasuks ka otsustasime. Kuna sama päeva õhtul läksime juba ööbussiga Moyalesse ( Etioopia piirilinn), siis tuur oli viimaseks õlekõrreks. Kohtusime oma giidiga kell 14:00 Kibera lähedal kohvikus. Meiega liitus veel üks ukrainlane, kes parajasti töötab Nairobis. Alustasime oma jalutuskäiku. Esmalt kohalik turg, seejärel viidi meid pisikesse poodi, kus valmistatakse loomaluust ehteid ja muid esemeid. Loomulikult eeldati, et ostaksime midagi. Ei ostnud, vaid liikusime edasi. Suundusime edasi järgmisse poodi, mis oli jällegi täielikult turistidele suunatud ja sealt võis juba leida sama kaupa, mis Maasai Mara turu pealt. Tol hetkel mõtlesin, et mida kuradit! Ma ei tulnud Kiberasse selleks, et käia poest poodi, soov oli siiski näha inimeste igapäevaseid toimetusi ja kuidas nad elavad.

Kibera
Siin valmivad loomaluust ehted
Mõned pooleliolevad produktid
Olime jalutanud ligi 45 minutit, kuid Kibera tundus olevat nagu üks tavaline pisike asula, vaid natuke räpasem ja majad kokku klopsitud mudast. Korraks viis tee läbi slummiasukate „majade“, kuid viimase sihtpunktina viidi meid väidetava sõbra koju, et näha kesiseid slummi tingimusi. Kogu ringkäik kestis 3-4 tunni asemel 1,5 tundi. Kokkuvõttes olin pettunud, sest ka giidi suust ei saanud mingisugust informatsiooni, peale selle, et tal oli väga palav ja ta unistas vaid külmast dušhist. Poleks pidanud lugema tripadvisori hinnanguid, kus kõik väidavad, et koht on ohtlik ja kindlasti tuleb minna giidiga. Tegelikult olid inimesed sõbralikud, natukene uudishimulikud, kuid üldine huvi meie vastu oli vähene. Giidile otsustasime täishinna asemel tasuda vähem, misjärel taheti kõrgem boss kohale kutsuda ja asjad selgeks klaarida. Meie jalutasime lihtsalt minema.

Giid uhkel sammul ees

ENIMLOETUD

Sansibar

Päikeseloojang Stone Town Sansibar on paradiisisaar Ida- Aafrikas, ühtlasi ka Tansaania liiduriik, mis on eraldatud mandrist 35 kilomeetrise kanaliga. Sansibar on umbes 90km pikk ning 40km lai. Saarel on ilusad valged liivarannad, palmidega ääristatud rannariba, soe vesi ja päike - ideaalne koht rannamõnude nautimiseks. Ligi 90 % saare elanikest on moslemid, seega alkoholi tarbimine avalikus kohas on keelatud ning naised peaksid katma oma käed ja jalad ( põhimõtteliselt pealaest jalataldateni kaetud). 35+ kraadise kuumuse käes mina ja ka paljud teised naisturistid seda aga ei suutnud.  Saarele läksime Dar Es Salaamist praamiga, mis on omaette katsumus. Sadamas üritavad paljud petta ning väidavad, et müüvad pileteid praamile või, et töötavad mõne praamifirma jaoks. Ignoreerides kõiki petiseid, suundusime "Kilimanjaro Fast ferries Ltd" poole, mille leidmine on õnneks üsna lihtne. Sõit võtab aega 1,5 tundi ning maksab 35 USD. Pakkujaid on erinevaid, ning võib juhtud

Bali

Bali on väikeste Sunda saarte läänepoolseim saar. Saar on vulkaaniline ja mägine, kõrgeim nendest Anguni tegevvulkaan, 3142 meetrit. Saare ulatus idast läände on 153 km ja põhjast lõunasse 112 km, pindala 5632 km². Saarel elab enam kui 4 miljonit inimest. Bali erineb muust Indoneesiast usu poolest- kui Indoneesias valitseb üldiselt islamism, siis siinsetest elanikest enam kui 90% on hindud. Ka meie eelmine sihtkoht, Florese saar oli hoopiski kristlik. Bali on paljudele teada-tuntud turismisihtkoht. Peamine piirkond on Lõuna-Bali, kus võib valgeid näha igal nurgal siblimas kui sipelgaid. Arvasime, et kogu Bali on selline - pungil täis turiste, kuid päris nii see ei ole. Meie avastus oli üsna meeldiv, kui jõudsime Põhja-Balisse. Ilmselt on turistide vähesus tingitud ka hooajast- Jaanuar ning veebruar on vihmased perioodid. Vihmahooaeg tähendab üldiselt seda, et päevas korra sajab ning ülejäänud aja on päikesepaisteline. Olenevalt piirkonnast sajutihedus muidugi varieerub. Lovina

Yogyakartast Jakartasse

Veepalee Yogyakartas Kui suur on tõenäosus, et keset Indoneesiat tuleb kaubanduskeskuses vastu kohalik meesterahvas ning saades jaatava vastuse küsimuse peale, kas oleme Eestist, küsib tema "Kuidas läheb?" Täpselt nii meiega igatahes juhtus. Meile lähenes meesterahvas, kuna nägi seljakoti peal Eesti lippu. Selgus, et noormees on abielus eestlannaga ja elab Pärnus, hetkel on ta aga Indoneesias pere külastamas. Alguses ehmatas veidi ära küll, sest üldiselt tullakse juttu rääkima mingi kindla tagamõttega - peaasjalikult tahetakse raha saada või miskit pähe määrida. Rong on üsna mugav viis jaava saarel reisimiseks Yogyakartas asub maailma suurim budistlik tempel, hoolimata sellest, et Indoneesia ise on suurima moslemi populatsiooniga riik. Templi ehitamise kohta puuduvad täpsed andmed, arvatakse, et see rajati 8ndal sajandil ning ehitamiseks kulus 75 aastat. 15nda sajandi paiku, mil toimus massiline islami pealetung, jäeti tempel maha ning sajandeid oli see peid